fredag 22 augusti 2014

Retriever bus!

Somnade inte förrän runt 3 tiden, kl ringde 7, inte så jävla lockande o gå upp...
men då ja skulle iväg så va de upp ge hundarna mat sen ut med dem. sen fixade ja mig, åkte iväg några timmar, sen hem igen, o väl hemma, tog ja fram långlinor, satte ihop 2st + 1 expanderande koppel till douglas så han oxå kunde få lite mer frihet då vi skulle till åkern, så vi gick dit, olle fick gå kopplad dit, o sen fick han vara lös, skötte sig riktigt bra även douglas! douglas kom mest bara när olle kom, men endå ;P Sen när ja fotar så ska ja ta en bild o ser något i bakgrunden zoomar in en HARE! ingen av grabbarna såg den tack o lov! olle e lite 50 50 om han stannar eller inte, men han kmr fort tillbaka, men jag har 0 tolerans mot att jag djur! så de jobbar vi vidare på!
olle fick något spatt på slutet JAG TÄNKER INTE LYSSNA... puh... tålamod, sen sa ja bara OLLE SITT! o han satte sig(?) kopplade upp honom sen gick vi hemåt, o Douglas fick gå i linan hemåt oxå, o då körde vi några inkallningar, o de funkade skit bra :D

En lyckad promenad ca 30min springande på åkern,nu e dem båda trött (jag lika så, men ska se till o hålla mig  vaken så ja somnar tidigt ikväll ist)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar