onsdag 27 augusti 2014

Dagen

Gick upp, gav olle frukost, sen ut på morgonpromenad, fint väder va de idag oxå :D!!!
Vi går mot åkern, när vi kommer dit är 4a harar där oxå, o ja väljer att inte släppa olle, utan jag utnytjade tillfället att träna skvaller på dem, så vi går mot dem (o min hund med extrem jaktlust fick ja visa hararna för honom ;P), när dem va stilla skvallrade han riktigt fint, när dem började röra på sig så fick jag förstärka med ett stanna, så är väldigt nöjd :D

sen när dem va borta, så släppte jag olle och vi busade först sedan körde vi lite apportering, när vi tränat o busat klart fick han bara strosa runt i sin egna lilla bubbla ^^







Sen när ja kopplat upp honom o vi går hemåt så kommer det en hare springande rakt emot oss, o ja försöker visa olle den (precis framför oss) då ja såg ett bra tränings tillfälle, han titta åt alla håll förutom framåt xD sen vek den av o han såg den inte, men sen började han spåra, men de e ajabaja! så då sa ja till honom o fick honom att gå utan att spåra ^^



Sen chillade vi hemma, vid 12 tiden tog jag ut Douglas ca 30min, efter det så gick jag, min bror och Olle ut i 2h, bus och blandad terräng :)
Sen väl hemma lyckades ja inte hålla mig vaken.. så ja somnade...
så får väl se när ja somnar ikväll...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar