söndag 10 augusti 2014

2 av 5 gånger!

Dem där hararna.... skuttar ut precis framför ist för att gömma sig, vadå be om att bli jagade -.-
Vi har stöt på hare 5 gånger när han varit lös, 2 av 5 gånger har han stuckit, allso 3 gånger han ja lyckas kalla in honom! :D men dem andra 2 gångerna....

gång 1:
han är under året o drog, de kunde varit olles sista jakt o dag i livet.... för ut på vägen, över vägen, bilen snuddade nästan svansen, själv står ja maktlös på andra sidan vägen med hjärtat i halsgroppen o skriker...
de va de värsta jag varit med om!

gång 2:
vi är i en hage o en hare kommer, men där kom han inte efter, o valde o komma till mig ist :D

gång 3:
Vi går ut på åkern för att kasta boll, mitt i kastet ser ja haren, då e de försent, olle e efter bollen, han tar bollen, då ser han haren, han tvekar släpper bollen o drar efter, på något sätt kallar ja in honom o han vänder o kommer till mig!!! :D

gång 4:
va igår... han e lös i el ljusspåret, o mitt framför oss hoppar haren ut... o springer ner mot vägen(!!!)
jag va ovanligt lugn, o gick o roppade lite, sen inte långt efter kom en glad olle tillbaka!
lite godis o sen koppla ja honom o vi gick vidare.
Japp jag belönar alltid! folk kan tycka de e fel, men de funkar för oss :)

Så bara fortsätta jobba o hoppas han blir allt lättare o avbryta o komma tillbaka! för mig är de inte okej att jaga vilda djur! oavsett vad för djur! ska man jaga djur ska de vara under kontrollerade former i jakt! inte för matte/husse/hund tycker de e kul....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar