söndag 24 augusti 2014

Vi gan aldrig upp! vi lyckades!

Jag är en person som kan utstråla självförtroende, och jag har rätt bra självförtroende, men pga mitt förflutna, de som hänt tidigare i mitt liv, så står jag inte så stadigt som jag utstrålar, så kommentarer o ord kan få mig knäsvag o bara falla ihop! och därifrån har jag svårt o resa mig... 
För ca 2.5årsen hämtade jag hem en röd räv, en dröm gick i uppfyllelse, jag har blivit hundägare!
jag va så lycklig :D

Men han var inte lik någon annan hund jag träffat, han va den svåraste hunden jag mött o träna, jag vred o vände på allt, men vi hittade inga knappar som funkade... pga han inte va expert o slickade mitt ben så fick ja ofta kommentarer, blickar o allt, detta gjorde att jag sjönk, jag tappade tron, varför skulle ja ha hund? ja lyckas ju endå inte med ett skit... jag tränade hemma där ingen kunde se mig! jag filma (filmar än idag) ofta, men jag klippte ALLTID bort alla dåliga stunder, jag ville visa upp att vi oxå kan!

Men jag gav inte upp, sen start har vårt måtto varit NEVER GIVE UP! och de har ja alltid med mig, vi ger ALDRIG upp, oavsett alla svårigheter vi varit med om, vi kämpar, idag är jag stolt ägare till en kille som börjat mogna o börjat lyssna, nej tävlingar går inte som dem ska än(!!), men träningarna blir bara bättre o bättre! nu kan man ta av kopplet han sitter kvar, man kan träna fast andra tränar o han är hos mig!
o nej han går inte alltid slickad vid mig, han kan skita i mig än idag, men de e ytterst sällan! han lyssnar otroligt bra nu :D

Även i vardagen, idag när ja gick med olle först lös, sen kopplad, en kille som vägrade söka kontakt förut o idag vänder han sig om för att kolla vart jag är, jag log o tänkte att jag har ju faktiskt lyckas med något, jag har en grabb som vill vara hos mig! han hade lika gärna kunna stuckit åt ett annat håll o vägrat komma, men han väljer att gå vid min sida fast han är lös :')

Älskling, om du visste hur stolt jag är över dig, över oss<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar