måndag 1 juni 2015

Vardag med sprutor

När jag skaffa Olle så vsite jag inte ens om att en hund kunde reagera såhär, vist e de väl självklart idag att alla varelser kan vara allergiker, men då viste jag inte de, eller ja hade iaf inte ens tänkt tanken. 
Men min pojk va de, kvalster allergiker, kortison åkte bort direkt, nej ja tänker inte trycka i min hund kortison hela livet (alla tänker olika men så tänker jag), så det blev vaccin, ett vaccin jag själv skulle lära mig att ge honom, ett vaccin som KANSKE skulle hjälpa honom. Men de va värt att ge det en chans, hösten 2013 började vi, varit mkt upp o nedgångar, så dåligt han mådde hösten 2013 vill jag aldrig mer  se honom! Jag grät oavbrutet kändes det som, för jag viste inte om han skulle få fylla 3år.... Så illa var det... Men jag valde att ja det 1år, hade det inte blivit bättre skulle han få somna in endas 3år fyllda... Men vi kämpade på, upp o ner gick det, tårar blandat med leenden, tillslut fyllde han 3år, han var en annan hund, vaccinet hade hjälpt :D tror ingen kan förstå min glädje att ha honom kvar vid min sida<3 nu fick han vaccinet 1 gång i månaden, men 1vecka innan han skulle ha vaccinet ökade klådan, så vi velade lite om vi skulle prata med vet. och se om vi skulle ge de var tredje vecka ist? Men vi lät de vara, idag fyller han 4år om 1mån, idag har han ingen speciell ökad klåda innan vaccinet :D hans klåda går i perioder, nu e vi inne i en väldigt lugn period, vilket är skönt för oss alla, en dag hoppas jag att vi kan leva utan sprutorna i vårt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar