fredag 19 juni 2015

19 juni 2013

Då kom domen, veterinären ringde, KVALSTER allergi, de enda ja tänkte var, hur fan ska vi klara av detta? kvalster finns ju överallt? oron steg...

Jag o min dåvarande veterinär bestämde oss iaf för att testa allergi vaccinet, jag va väldigt nervös. jag skulle allso ge min älskade Olle sprutor hemma själv? :S

Så efter massa veterinär besök under våren 2013 fortsatte det under hösten.. men denna gång för att lära mig att ta vaccinet på olle, jag tackar gudarna att olle är en så lätt hund vid hantering, så det har aldrig varit några problem, jag lärde mig fort hur man gjorde, så har gett olle detta vaccin i snart 2år.

Men det har aldrig varit en lätt resa, hösten 2013 hamnade han i den värsta fasen i allergi han någonsin haft, han va grinig för han va trött, han sov dåligt, även jag sov dåligt för han höll mig vaken, han kliade sönder sig.... efter många sömnlösa nätter med tårarna rinnande längst kinden så bestämde jag mig 1år, 1år ger ja detta vaccin, har inte vaccinet kunna räddat min pojk så får han springa över till andra sidan där han aldrig mer skulle behöva lida! då endas 3år fyllda, bara detta beslut gjorde att jag bröt ihop varje gång olle fick en kliatack, för de enda ja tänkte va att nu kommer han behöva somna...

Jag lät honom lida, av mitt ego? ja vet inte hur man ska se på saken, jag gav vaccinet en chans, vaccinet räddade livet på min prins, som idag snart fyller 4år, lever på övertid, och det är tack vare min fantastiska veterinär Mira (som tyvärr flyttat upp till sthlm....) och detta vaccin!

Jag höll på med maten o shampo, städade o höll rent, försökte mig även på att ha "hund förbud" i sängen, men inget hjälpte, så nu sover olle på mig i sängen igen <3 han ligger med mig i soffan, han äter torrfoder, han duschar enbart vid behov, sen försöker ja hålla rent, så de inte är massa damm överallt (är damm och förådskvalster han e allergisk mot)

Från att allergin tog all din livsglädje, till att du fick tillbaka den och blev dig själv igen, en galen stollare som älskar livet <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar