onsdag 24 juni 2015

Se det ljusa isf för de mörka

"Värdens sämst hund tränare"
Ja såna jävliga tankar kan ja få, att jag är sämst på allt som har med hundträning o göra osv osv...
självklart e detta tankar som får självförtroendet att falla...

Men så tittar ja upp ett tag, ja tittar på den där vackra prinsen ja har sovande här bredvid mig, när han kom till mig för snart 3.5årsen, gjorde han utfall, kunde inte passera släp längst vägen, flydde i panik om han såg lastbilar, o fick bara panik av bilar, han kunde sitt o ligg med tydliga handtäcken.

Idag 3.5årsenare, han e fortfarande osäker gällande hundmöten, men gör inga utfall mot någon, kan passera allt "konstigt" längst vägarna, lastbilar o vanliga bilar bryr han sig inte om, han kan alla hinder (utan gungan) inom agilityn, kan alla skyltar mer eller mindre bra i rallyn, kan alla klass 1 moment, o endel uppåt i klasserna i lydnaden, han kan 68st olika tricks, och har ett freestyle klass1 program.
Om ja nu skulle vara sån kass hundtränare, skulle då min prins va så jävla duktig som han är?

så ist för o trycka ner mig själv, så ska ja fan klappa mig på axeln o säga BRA JOBBAT ELIN!
ja o Olle har kommit en lång bit på väg, målet ser vi uppe på berget, en slingrig  väg dit, men en dag kommer vi stå där upp, ja o Olle, Olle o ja, tsm <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar