söndag 21 juni 2015

Lyckas betyder de pallplats?

Jag tittar ofta igenom gamla videos, o tittade nyss igenom denna 


starten va inte den bästa då han började klia sig precis när ja startade musiken ;P o sen att ja stressade med "sl", men resten vi har super kul, o har glädje, sen att någon tyvärr tog upp godiset för tidigt när den skulle belöna sin hund gjorde att när olle hade huvudet åt de hållet fick han syn på de o lämnade plan... vilket va väldigt jobbigt o tråkigt. (då plan slutade typ 1dm ifrån grinden man skulle gå ut ifrån)

Men i helheten hade vi kul o de han o ja gjorde tsm va glädje, det är att lyckas i mina ögon, att ha kul på tävlings plan, det är det som är viktigast :D


Sen har vi denna tävling, här va de ren glädje från start till mål, när ja gick i mål hade ja ingen aning om hur de sett ut eller hur de gått, för ja va i våran bubbla, en bubbla jag hoppas ja o olle hittar tillbaka till, för här e de bara han o ja! vi fick 94p ja va chokad när dem läste upp mig o Olle som pallplats, plats 3 med 94p! WOW de va en dag att minnas, ja va så lycklig, denna dag hade vi även kört en till bana där vi fick 78p, allso 2 godkända rundor på 1 dag, de är WOW, de va verkligen otroligt för oss, detta är en dag jag ofta tänker tillbaka på, särskilt när de gått som de gått på senaste tävlingarna, undra vad ja gjorde här som gjorde att vi hamnade i våran bubbla? 

1an o 3an 11oktober 2014

Det jag ville ha sagt med detta inlägg är att det är inte platsen man kommer på eller poängen som räknas, utan där är KÄNSLAN! jag gick en runda med 53p, allso ice godkänd men vi springer av hoppar o stojar o känslan e på topp, vrf ska ja gråta över spild mjölk? vi hade kul, poängen räckte inte denna gång, men vi hade kul, är inte det viktigast? För mig är det viktigast, om vi är på en agility tävling o tar några få hinder o springer av men hade kul, du är vi redan vinnare, sen att de blir disk på pappret gör inte mig något :D sen kan ja förstå jagar man sista pinnen eller sista godkända resultatet, eller om man jagar SM pinnar/poäng då kan de bli surt o ramla på målsnöret, i know! men känslan ska fortfarande A L L T I D gå först, glöm inte det, utan gå ut på plan o ha kul med era hundar, tävla ska vara exakt lika kul som träning, är det inte de bör man lägga av med o tävla! ^^


Går inte alltid som man tänkt sig, men kul hade vi!

1 kommentar:

  1. Jag håller verkligen helt med dig! Att lyckas är inte enbart bra siffror på ett papper, utan känslan och vägen dit.
    På min och Vildas senaste rallytävling var känslan på topp, men några missförstånd ledde till ett underkänt resultat. Men jag ser mycket hellre en sådan runda, än en godkänd runda där vi inte har den goa känslan. Jag tror att har man bara en bra känsla så är man på väg uppåt med stora kliv! :)

    SvaraRadera