söndag 14 juni 2015

Hur många djur lider där ute?

Jag läser ofta, för ofta(!), inlägg där djur blir sjuka, och ägarna INTE har pengar till att ta detta djur till veterinären. Jag själv är student, jag har en hund som behöver sprutor som kostar 2000kr/år, årliga sprutan och sen är de kanske andra oväntade besök man inte räknat med, men en sak jag aldrig skulle kunna leva med är att inte ta honom till vet. jag hade själv valt att inte ha mat på bordet ifall det skulle rädda olles liv.
jag är student, jag får inte mkt pengar i månaden, men min pojke är värd ALLT för mig, drf skulle jag aldrig tveka att åka in med honom, Skulle jag inte ha pengar så hade jag lånat pengar, jag hade skrapat ihop varenda korna för att han inte skulle få lida.

De skrämmer mig att så pass många djurägare inte har ett sparkonto åt sina djur, eller ens försäkrar sina djur, så dessa stackars djur får lida i slutändan.... Jag själv får som sagt enbart CSN bidrag, denna VT har jag inte lagt undan nej de har jag inte, men till HT kommer jag börja lägga undan lite varje månad, just för händer det något ska jag ha ett sparande åt honom så han ska kunna tas till vet. direkt ifall han blir sjuk och behöver vård.

Så tänk på det, har ni inget sparkonto åt era älsklingar, så kanske det är värt att tänka om, ifall det händer något, vill ni väl kunna ta era pälsklingar till vet.?


2 kommentarer:

  1. Det finns ju en gräns på detta med kan jag tycka, när man har försäkrat sin hund i det högsta och summan blir dyrare. Jag hade en sån kompis som fick ta detta besultet. Men har man kommit upp i denna summan är det ju såklart oftast ett vägval om hunden kommer må såpass bra av att fortsätta leva även. Hade jag själv barn och såpass dyra kostnader på min hund hade jag nog själv valt att avlida hunden. Någonstans går vissa vägval före, men samtidigt måste man tänka några steg innan man skaffar hund. Det är inte gratis liksom! Mvh malin på instagram:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självkart, men då ska man även gå o låta djuret somna in, läser om många som lixom inte ens gör det, utan djuret lider hemma ist då ägaren inte har råd att ta djuret till vet. :/ o vet inte om det handlar om att dem inte vill låta det somna in utan vill rädda det, fast inte har pengar, vet som sagt inte, men tycker synd om djuren som får lida :(

      Radera