tisdag 16 juni 2015

Omplacera för den inte platsar bland eliten

Nej jag har inte gett upp hoppet om Olle, måste börja säga det annars öser snart folk på med dem kommentarerna!


Olle kanske aldrig kommer bli den där tävlings hunden jag drömt om, han kanske aldrig kommer ta sig till SM i både agility, rally o freestyle, som ja drömmer om. Nä han kanske inte kommer göra det. men betyder det att han är mindre värd för det? absolut inte! skulle aldrig i hela min värd kunna göra mig av med honom för han inte skulle platsa in i eliten. Hör flera som säger att dem skulle omplacera hundarna om dem inte funkar för den sporten dem vill tävla i. Jag kan inte sätta mig in i deras tänk, för jag skulle aldrig kunna ens tänka den tanken, Olle är hela mitt liv, så för mig är de helt otänktbart att omplacera bara för han ex inte skulle platsa bland eliterna, eller den gren jag helst vill köra, finns så mkt kul man kan göra, o även bara träna för skojskull om nu inte hunden klarar av tävlingsmiljön.

som ja nämnt tidigare, ja har inte givit upp hoppet om Olle, han är en dåld stjärna, jag måste bara plocka fram mina verktyg, och jobba med dem rätt, så kommer han nog visa alla vilken stjärna han är o inte bara mig <3



1 kommentar:

  1. Om du skulle köpa en till hund hur skulle du tänka då? Skulle du köpa en arbetande eller ta en omplacering?

    SvaraRadera