lördag 25 juli 2015

Välja individ efter färg?

Jag har idag en ras som är svår att få i en annan färg än röd, med mer eller mindre vita täcken :)
själv föredrar jag mindre vitt, precis som Olle, o ska ja vara sån så föredrar jag den sotade nosen oxå, och flipp öron är ju för gulligt, och dem mörka ögon man drunknar dagligen i!


Men kommande ras jag är intresserad av är aussie, den finns i många olika färger, och den färg jag är svag för är red merle, röda hundar överlag är jag väldigt svag för, får mitt hjärta att hoppa över ett slag. Men oavsett om det är en tollare eller aussie, eller en annan ras, skulle jag aldrig kunna välja individ efter FÄRG, för mig är det en hund jag ska leva med förhoppningsvis i 16år, då är temperamentet så mycket viktigare, jag vet vad jag söker i min hund, och det är så mycket viktigare än att det skulle vara en tollare med sotad nos eller en aussie som är red merle.

Jag kan faktiskt inte förstå folk som inte vill ha den individen då den har fel färg, men allt annat stämmer in på ens liv och vad man vill göra?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar