fredag 17 juli 2015

Svaren på frågestunden

HUND
1. Har du några planer på en till hund samtidigt som Olle? Om ja, vilken ras? 
När? Varför? Vad ska ni träna? osv. osv
Svar: Ja det har jag, hade jag fått bestämma hade jag redan haft en till, men tyvärr kan man inte styra över allt när man bor hemma. Men när jag flyttar o har jobb, och såklart vet att tiden räcker till så kommer det komma in fler, som  det ser ut idag vill jag ha en aussie, o efter aussien vill jag ha en tollare och sedan en chinese crested den nakna varianten, och  endag vill jag även ha en Cane Corso :)
Varför? jo för ja älskar raserna ;) och det blir typ samma som nu, utom med aussien den kommer jag satsa mer på lydnad och även testa på brukset. men kommer även köra agility o rally o sånt med den, jag e lite så att ja testar mig fram vad hunden tycker är kul, tycker inte hunden de e kul letar vi nya roliga saker o aktivera oss med, sen är barmarksdrag något jag vill satsa mer på, och lär göra med nästa hund (om inte polletten trillar ner ordentligt på olle o matte kommer i bra kondis så lär även olle o ja testa på att tävla i de)

Åker du på specialen eller vad de heter varje år?
Svar: Jag har varit 3år i rad, 2012 hade ja inte råd tyvärr

Vad ser du mest fram emot på specialen och vad ser du mindre emot ?
Svar: Träffa alla människor :D stämningen är otroligt underbar :D, är inget negativt som ja inte ser fram emot :P

Hur får du råd med allt nytt till Olle hela tiden? 
Svar: haha, jadu ;) jag spar, jag har inte så mkt utgifter, så har endel kvar att lägga på olle ^^

Vad fick dig att just välja Olle?
Svar: Allt började med att jag träffade olles halvbror o blev förälskad i honom, sen hände de lite saker i mitt liv så allt vart upponer o ja ville inte existera, o bestämde mig att jag INTE skulle falla ner på botten ytterligare en gång till i mitt liv, så jag börja leta omplaceringar, o fick då reda på att Olle skulle omplaceras, han var 7mån o ja tyckte rasen passa mig så ja kontaktade uppfödaren, o på den vägen är de :)

vad hade du gjort om du inte fått övertagit honom?
Svar: Jag hade troligen fortsatt leta efter en annan hund

Hinner du med dig själv eller går verkligen all tid till Olle?
Svar: Nja kan ja väl inte säga att ja har tid till mig själv ;) men det är ett aktivt val jag gjort, jag lever för Olle, jag vill hans bästa, så att jag ägnar 90% av min tid åt honom är ett aktivt val. Jag kan gå på stan ibland med en kompis efter skolan, o då ta ett senare tåg hem, o har varit ute lite under våren med en kompis, men händer inte ofta, och jag trivs i mina tränings kläder, leriga skor o min toker :D


ÖVRIGT
Vad fick dig att bli aktiv på sociala medier?
Svar: Bra fråga, allt började väl egentligen när jag var i en depriton och jag bearbetar saker o ting genom att skriva, och då starta ja min första blogg o skrev av mig allt skit, sen dass har ja bloggat ;) sen har jag alltid varit en öppen människa, så är inget jag tänkt på direkt utan bara blivit ^^

Har du kontakt med ditt ex, dina ex?
Svar: Nej och det är ett beslut jag tagit

Är du kär just nu och skulle kunna tänka dig att gå in i ett förhållande?
Svar: Nej jag är inte kär, o de är första gången sen 2008 så är underbart :D jag letar inte efter någon om man säger så, men skulle han stå framför mig så hade ja inte gått förbi ;)

Vad jobbar dina föräldrar med?
Svar: pappa jobbar på IAL o mamma jobbar som städare för kommunen

Har du slagit någon?
Svar: inte på allvar

Vad är är det äckligaste du ätit? druckit?
Svar: måste vara FISK o druckit, hm öl o vin kanske xD

Vad heter redigeringsprogrammet du använder i dina youtubevideon?
Svar: CyberLink PowerDirector

Hur många läsare har du?
Svar: har runt 60-80st per dag, ibland går de över 100, e väl när ja skrivit någon intressant ;)

Tjänar du något på bloggen? 
Svar: Nej

Har du sponsorer om ja hur fick du dom? 
Svar: Nej, men har samarbete med fitdog, kommer ett inlägg om de om 1-2mån ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar