fredag 24 juli 2015

Träning ska vara kul, för både dig och hunden

Många letar efter fel hos sin hund, ja han lyssnade inte han tog sin egna väg på agility plan ex, så tittar man på videon o de visar sig att de va matte/husse som visade med kroppen att hunden skulle ta de hindret.

Ja suckade ofta på Olle förut, att fan att han inte lyssnar, idag gör ja inte de, tar han fel, ja men vi kör om, jag får lära mig vad min hund går på, Olle är extremt känslig, minsta lilla ja vinklar min kropp svarar han på de, så där får JAG tänka en gång extra, de blir ofta fel, pga ja glömmer bort att han är så känslig som han är, men ju mer vi tränar tsm ju bättre bli JAG att visa honom, och det blir rätt :D
för är jag på rätt ställe, vid rätt tillfälle, och min kropp står rätt, då går Olle klockrent!
(jag är inte mer än människa ja me, ja kan bli irriterad på olle fortfarande, men jag tar inte ut det på honom! 2 olika saker)

Det ja vill få fram är att sluta skäll/sucka/bli irriterad på hunden, det är DU som är denns läromästare, du lär den, du visar den, vist kan de bli fel endå, men då var troligen störningen förstor eller hunden hade en dålig dag (precis som DU kan ha), eller något annat som spelade in.

Träning ska vara kul, för både dig o hunden, att bli irriterad o ha sig, vinner ingen på!
hoppsan de blev fel nu gör vi om, hoppsan störningen är för stor, idag lägger vi ribban lågt för att låta hunden lyckas, de växer ni båda av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar