onsdag 27 april 2016

Tankar kring svängkommandon

När jag började med agility hörde jag inget om att man har olika kommandon för om hunden ska svänga höger, vänster efter ett hinder, utan det är nu den senaste tiden när jag tittat mkt på youtube att det blir vanligare o vanligare att man lär in detta, ibörjan tyckte jag att det var onödigt. o hur skulle ja kunna hålla reda på höger, vänster mitt på planen xD 

Men efter att funderat, vägt över för o nackdelar med att ha sväng kommandon, så har jag valt att jag kommer lära in detta, men frågan är vilka kommandon? Jag funderar på att göra det enkelt för mig o bara använda mig av VÄ o HÖ, sen om de fallar lika fint i munnen väl på planen får jag testa mig fram till ^^


Slänger in en video från 2015 RC träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar