måndag 18 april 2016

Pest eller Kolera

Dessa små äckel djur har ju vaknat till liv... Många tycker man är en IDIOT för man inte vill ha gift eller bojkottar bravecto helt o hållet! efter att en kompis dräktiga tik troligen förlorade sina valpar pga de, o läst om flera dödsfall, så ja de funkar för många, o alla dör inte, men för stor risk för min del.

Jag har aldrig använt gift frivilligt (han va tvungen att få en kur förra året pga en hund han umgås med hade haft loppor o då ville vet. att hundar som umgås med den hunden skulle behandlas, så då fick olle de). Det jag använde första året helt o hållet var bärnsten, de funkar riktigt bra! han får massa utan men med får han någon, så de är super bra!

Aloevera funkar oxå riktigt bra på honom! de har jag använt i 2år detta är 3e året, iår kör ja bara aloeveran, då han leker hos dagmatte hela dagarna o då funkar inte halsband, för dyrt för att gå sönder, har redan hänt en gång ;)


Iår testar jag även B vitamin i maten, hört bra om det, så tänkte att det är värt att testa :D



Sen har vi nu köpt något nytt som är tänkt till Mulle, då inget halsband funkar för hans del, så ska bli intressant o så om detta funkar :)


Hittills har Olle inte haft en enda fästing! vilket jag hoppas fortsätter :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar