onsdag 20 april 2016

Flexihataren använder flexi

Japp ni läste helt rätt!

Många inom "min" hundkrets vet vilken flexihatare jag är, just pga jag aldrig mött en människa som kallat in sin hund (troligen för ingen vet vad INKALLNING är) och håller sin hund kort vid sidan när man möts, utan dem låter hundarna vara påväg fram till mig o Olle, eller tillomed kommer fram!

Jag bad en ta in sin hund, fick till svar varför?, mitt svar var min hund gillar inte andra hundar, va jobbigt svarade hon, men tog in sin hund! nej det är inte jobbigt om de inte fanns folk som dessa... som inte har någon respekt!

oavsett vilket koppel eller om hunden är lös, i långlina osv, så ska man vissa RESPEKT!!!
men det är som folk som har flexi tror att man kan låta hunden gå som dem vill? o fram till vem dem vill? "min hund är ju snäll", ja men vem säger att den du möter har en snäll hund?


Men yes jag som aldrig använt flexi på dem senaste 10åren har nu lånat ett felxi av en kompis! anledning, jo för dem ställe olle inte kan vara lös på vill ja ge honom lite mer frihet, men skillnaden från mig och dem jag hatar, är att jag har inkallning, samma regler som när han är lös, inte springa fram till någon, gå vid min sida i möten. Men han får större frihet! o nu när han är skadad och inte får gå lös är det perfekt att han får gå lite som han vill i sin takt men kontrollerat o inga "0 till 100" utan han går i sin takt, men han får nosa lite mer o längre på ställen han inte hade kunna om han hade varit kopplad i vanligt koppel, för då e det andra regler som gäller. Så vad tycker jag nu om detta koppel?

Ja min stolthet sa emot ;) men ja måste erkänna, jag gillar detta jävla koppel! 
men det betyder inte att jag fortfarande mår illa när jag möter folk i flexi då jag vet att 99% av alla här i stan INTE kan hantera detta koppel....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar