måndag 26 oktober 2015

De lämnar mig aldrig.

För 3årsen(!!), allso 3 långa år har nu gått sen den hemska dagen i Falun, när olle blev helt oprovocerat på hoppad av en schäfer! olle stod med ryggen emot o hade inte ens sätt den hunden, utan han stod o hälsade på sin dåvarande husse o va så lycklig att äntligen få träffas igen!
o i den stunden hör ja någon skrika NEJ o samma sekund ser ja en flygande schäfer som helt plötsligt sitter i min finaste olles lår! (tacka gudarna att de va LÅRET o inte halsen!!!)

Nu gick de bra med olle, han fick ett litet sår, men de satte sig psykist hos honom, o ännu mer hos mig. ja har mått dåligt i 3år över detta! ja mår bättre idag (men gjorde inte saken bättre att 1mån tidigare hade en annan hund försökt flyga på olle men fick då bara tag i hans päls)
Dessa 2 händelser sitter djupt i mig! i särskilt denna tid på året!

så idag på dagens promenad, vi gick ner till ängen då vi skulle träna :D men när vi e framme ska vi passera en hund, en liten sak i flexi... denna hund kastar sig ut i flexit o morrar o skäller, varpå ja får flashbacks till denna schäfer som flög på olle för 3årsen! de första hon säger HAN ÄR VÄRDENS SNÄLLASTE!! då försökt ja förklara för denna ägare att Olle är osäker o inte vill att andra hundar springer fram till honom (med en panik inslag i rösten), men blev bara mer o mer irriterad på henne så röt till något liknande att kan hon inte använda flexit ska hon inte ha något! sen gick ja för att få bort olle därifrån. ja satte mig ner, o kände hur ja bara ville bryta ihop! ja satt o tittade på min fina kille, som hade glömt bort de där äcklet för längesen, utan han satt o kollade på en katt som gick längs spåret, när den försvann satt han o kolla på bilar som åkte förbi. min fina kille, ja älskar dig så otroligt mkt <3 ! ja önska ja kunde vara mer som du... lägga allt hemsk bakom mig, o bara fokusera framåt, precis som du!


Efter ja suttit en stund, gick vi o fotade lite, innan ja kände att ja landat tillräckligt för att kunna träna, de blev lite lydnad, linförighet, läggande, ställande, inkallning, sedan körde vi även Zat (fast på en raklinje ;P) o olle va lös hela tiden o lyssna klockrent, o fokuset va på topp :D bästa lydnads passet på ja vet inte hur länge :D kanske kan bli en lydnads hund av denna grabb endå :* <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar