måndag 30 mars 2015

Val av uppfödare

De där med uppfödare, välja rätt, det är inte lätt alla gånger, jag valde aldrig uppfödare, jag valde Olle! ja visste inte mkt då, ja läste inte mkt, ja bara titta på min parvel, o prata i tele med uppfödaren om honom, mer än så kolla ja inte (okej ja titta hunddata lite, men oerfaren visste ja knappt va ja skulle titta efter där heller)

Men idag vet ja mkt mer, o välja uppfödare är inte lätt, jag har mejlat 1 för ett tag sen, kändes rätt, men idag vet ja inte, nu e detta flera år fram (aussie), men de ja vet är att ja ska ha en räv till, en tokunge, men ifrån vem? ja har tittat o tittat o ingen har de sagt KLICK med, men tillslut hitta ja en uppfödare, o de sa bara klick mellan henne o mig, ja har följt hennes tidigare kull lite, följer henne dagligen, hon vet att dagen olle ska få en lillasyster är det av henne jag vill ha, och ja har fått de "godkänt" att jag kommer få en liten tik därifrån när tiden är rätt <3 

just nu drömmer ja mig bort tills dagen ja klarat av skolan, fått jobb och flyttat, den dagen då e de dags o börja planera på allvar för lillasysters ankomst!
detta hoppas ja ska ske inom 2-3år, men man vet aldrig, hoppas kan man iaf göra :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar