söndag 15 mars 2015

När pengarna inte alls räcker till allt man vill

Jag har alltid varit bortskämd o mamma har betalat allt för mkt för mig, o nu står man o ska betala allt själv, hu... hur ska man få alla pengar o räcka till det man vill?
HEJ DÅ MITT COLA BEROENDE JAG HAR INTE RÅD MED DIG!
*om ni möter mig o ja e förbannad vet ni varför!!!!*

ja sitter o räknar o räknar nu, tävlingar ja vill åka på, och när allt måste vara betalat, sen kom ju tanken på alla MEDLEMSKAP man har överallt, olika klubbar för olika tävlingar...
känns surt att tävla 1 gång om året på specialen o behöva vara medlem i tollarklubben (nu gillar ja deras tidning men känns endå som mkt pengar för att tävla 1 gång om året), sen min hemma klubb då ja tränar där under barmarks tiden, sen kommer SHU, och frågan är behövs den? jag är dålig insatt vilka tävlingar behövs den för? det ja vet är att ja förlorar SSRK om ja går ur SHU, då ja valde den som tillägg eller vad man kallar det. 


Allt detta ska täckas på mitt studiebidrag, samt försäkring och mat.
gärna skulle ja ha råd med hans årliga vaccin oxå, men de vet ja inte om ja kommer ha...
puh lär väl få låna ihop pengar till det... 
hatar allt som rör pengar! men hatar nog mest av allt att jag har ett sånt jävla shopping beroende, ja vill ha så mkt mer än ja egentligen har råd med, så ja shoppar o slutar med att ja måste skippa tävlingar ja vill gå på ist...
så måste lära mig o planera, att köpa massa skit är de S L U T på N U ! ! !
alla pengar ska gå till de ja vill! vill ja tävla ska ja de, vill ja gå ut med några vänner ska pengarna räcka till det. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar