onsdag 3 september 2014

Gårdagens träning

Igår var höstens första öppnaträning, Rallylydnad och Agility! (idag är de i lydnad, men vi blir hemma idag)
När ja kom höll dem på att bygga en nybörjar bana, den va riktigt kul, vi jobbade på att INTE nosa, jag tycker han va väldigt duktig, lite nos, men inte mkt! o nosa han avbröt ja körde om där han nosade o han hade fin kontakt o lyssnade bra :D men vänster svängar e svåra, så vi måste jobba på 360, 270. helt om VÄNSTER, i båda normalt, spring, långsamt tempo, men vi va väldigt nöjda efter rallyträningen :D
kände hopp för tävlingarna om 1 månad :D

Sen va vi med på en plattsliggning (vå låg närmast agilityplanen där dem tränade), och min bästa prins ligger kvar :D min bästa kille! fattar inte att ja va så orolig över detta moment ^^

Efter de plockade vi ihop rallylydnaden, sen gick jag o 2 andra upp till agility planen, först lite pasivitet utanför, då han börjat pipa o skälla så va de bra för honom! sen körde vi lite, han va hos mig hela tiden, lyssnade super bra! han fick även bollen som belöning o han kom tillbaka med bollen varje gång :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar