fredag 26 september 2014

9månader....

Jag tänker på dig ofta, mins du alla minnen ja mins?
minns du när ja va själv hos dig o ja fick göra en godis tårta o du lämnade mig o kom in igen o ja hade grädde runt hela munnen?
mins du när du hitta mig o min bror på vardagsrumms bordet efter vi hade fått en glass o skulle se på tv?
minns du att varje gång glassbilen kom sprang vi ner o köpte glass o fyllde frysen?
mins du alla utflykter? speciellt den de bara va du o ja som cyklade och du köpte ett par nya skor åt mig?

Jag kan rabbla massa minnen jag har tsm med min fina farmor, men de ja ser mest de e sista gången ja såg dig, du låg livlös i sängen, du pratade inget, du mumlade något någon gång, men du röde dig inte, de va dagarna innan jul, 22 - 23 dec tror ja de var...  olle sätter upp tassarna mot din säng, olle ville finnas nära mig han kände att ja bara ville gråta, men höll allt inom mig. vi sa hej då<3
den 26dec ringer dem o säger att farmor inte har mkt tid kvar, alla utom jag åkte ner, ja ville inte se dig dö, de va de sist ja ville! jag ville bara minnas dem goda tiderna!
pappa o min ena bror stanna kvar till den 27, kvällen den 27 ringde pappa, farmor har nu somnat in i den eviga vilan. Ja satt chockad i mitt mörka rum tsm med olle innan tårarna kom...
ja saknar dig, något jävla otroligt mkt min älskade farmor!

FUCK YOU ALZHEIMERS!!!!! du tog min älskade farmor ifrån mig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar