söndag 28 september 2014

Andra tävlingen

Idag va de dags för andra tävlingen i lydnads klass 1, han kändes låg redan på uppvärmningen, o de visade han inne på planen, att han inte hängde med riktigt o de blev DK, men sen tycker ja dommaren va väldigt snål ;) men men ja e nöjd över vår insatt, de kändes bra, halterna suger o de vet ja redan!
vi hade kul, o de e huvudsaken sen att vi bara skrapade ihop 73p är en annan 5a :D

vi ko  6a av 6, o i KM kom vi 3a av 3 ^^


Plattsen - Han lägger sin snett (de gör han inte på träning, inte senaste gångerna iaf), sen nosade han o flytta tassen lite så 8.5p fick vi

Tandvisning - Olle skötte sig skit bra! o fick fin kommentar av dommaren :D men pga han va envis o inte ville gå vid min sida till dommaren så fick vi 8p

Linförigheten - jag tyckte olle skötte sig ok, han kan bättre men han va låg som sagt, halterna sket han i o fortsatte ;) men annars tyckte ja han endå skötte sig fint, något DK blev det, o vi fick 0p

Läggande - DK i starten, DK upp sitt, jag vred mig när han lagt sig, vi fick 0p själv tyckte ja iaf vi kunde få 5p

Inkallning - Där vart de DK (vafan händer aldrig!!) sen stanna han o nosa så ja gick o hämta honom så 0p

Ställande - han vart väldigt låg o hamna bakom mig så ja peppade upp honom o gjorde lite som ja ville ;D så 0p

Apportering - min bästaste!!! 10p, dommarens kommentar - JÄTTE FINT!

Hopp över hinder - DK kropp (då min filmman inte filma mig så kan ja inte se vad felet va....) snett sättande, ja e skit nöjd över hoppet!! 9p

Helhel - 5p

Film finns HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar