tisdag 7 april 2015

Mirakel verktyget

Klicker, Klicker, älskade klickern, mirakel verktyget :D
tusen tack till dig som kom på denna konstiga pryl, som vi älskar den!!!

Hundmöten, dem där jobbiga jävla hundmöterna, de har varit allt annat än kul, vissa hundar är lättare o möta än andra, o nu efter 3 år har ja lärt mig vilka man kan passera utan större osäkerhet o vissa vet ja att han blir riktigt osäker av att passera. kan vi ta ut svängen gör vi det, men det är sällan det går tyvärr.

Idag hade jag med mig KLICKERN av andra orsaker, men såklart använde ja den i hundmöterna, o ist för att sätta en godis i nosen o locka till sig uppmärksamheten, så bröt ja med ett litet "olle" när han hade för stort fokus på den hunden vi skulle möte, klick, godis, o han älskar ju klicker, o de gjorde att han själv valde o bryta kontakten med den mötande hunden flera gånger o fokusera på mig ist :D (o ännu roligare var de att de va en av dem hundar han brukar reagera mest på!!)

och dum som jag är har ja sällan klickern med mig, ja hade de någon gång för något årsen o ja de funkade bra då med, inte lika men bra iaf, så varför slutade jag?
suck! nu ska ja försöka komma ihåg o ta med detta lilla mirakel, iaf om vi ska gå längre o ja garanterar hundmöten (på smala vägar)!!
så en dag kanske vi kan komma ifrån osäkerheten i dem här hundmöterna med detta mirakel?
vi får hoppas på det bästa iaf :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar