söndag 26 april 2015

Kurs för Caroline Svärd

Denna helg har vi gått kurs för Caroline svärd, 2 super dagar! en kurs som varit väldigt givande för oss båda. o Olle har skött sig så himla bra!

I lördags så tränade vi på lite olika skyltar, fick tips om hur ja skulle jobba med sido steg vänster bl.a
Idag gick vi en hel bana (tävlings lik) vilket gick över förväntan, han tog SPRING! o lyssna bra, lite nos(!!) men så himla stora förbättringar! o vi knåpade ihop 87p vilket gjorde mig väldigt glad :D

vi har mkt o jobba på, men vi har fått fina verktyg att jobba med :D
en bra grej vi gjorde idag va  att ställa upp 5 skyltar o blev de fel på ex skylt 4, bara börja om, o så. blev de fel fick man börja om, detta kommer hjälpa oss i våran träning så det är något ja kommer fortsätta med, o sen öka antalet skyltar, så kommer vi nog få en bra uthållighet i hela banan :D
lite andra saker vi måste jobba med är, halter, att jag inte stressar iväg utan att han verkligen hinner sätta sig, uthållighet/fokus i alla kon moment då han lätt tappar där, Jobba med 8an med andras leksaker/godis, belöna inte i 8an! Start träna (tävlings lik), Koppla av vänd belöna, fokuset ska vara till 110% hos mig även när kopplet åker av!

fick även tips hur ja kan jobba med "olle racen", så de ska ja jobba vidare på :D endå om de bara blev ett kort idag som ja snabbt kallade in, o han va super duktig fokuset va hos mig fast andra lekte o visslade o hade sig, så vi e på god väg, men inte enda i mål än! :D


och en till sak jag tar med mig som Caroline sa är
" En gång är ingen gång
Två gånger är en gång för mycket
Tre gånger är ett mönster"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar