torsdag 15 januari 2015

Trött på detta nu,

Varje år så får ja kommentarer om att olle har täcke!! Ingen tänker, jaha han behöver de så bra att han har de, utan hela tiden varför har han det? Jadu troligen för han behövr de, den tanken slog aldrig dig?

Sen läsa överallt hur alla tycker man e en idiot om man har skor på sin hund, så ni som tycker detta, tycker ni då att de e okej att olle haltar av smärta ist? Skulle gärna vilja ha svar ifrån just er! 

Nej ja gillar inte o köpa täcken för flera hundra, olika tjocka, sen även skor för att olle ska kunna följa med ut ALLA årstider! Men jag gör detta för hans skull, sen täcke skulle han haft oavsett hans allergi eller ej, ja vill hålla hans muskler o leder varma, sen hade han inte haft täcke så tidigt som han har nu, men han hade haft de. 

så ni där ut, slut döm för fan! Troligen har hunden ni möter täcke/overall/skor av en anledning!

2 kommentarer:

  1. Alice och Charlie15 januari 2015 kl. 09:27

    Jag håller med dej! Att folk inte kan sluta döma nån gång. Har hunden täcke/skor ute så är det for att dom behöver det. Jag tycker inte om när folk klär på hunden utan anledning, bara för att dom tycker att det är gulligt. Men har man en bra anledning, som du har så är det ju självklart att Olle ska ha täcke och skor. Det är så bra att du fixar så att han får det bra, skulle ju vara taskigt om han fick gå utan täcke och så när han behöver det. Så jag håller helt med dej! :)

    SvaraRadera
  2. Min tjej har ju också allergier. Så kom och tänka på hur jag gör. Kanske kan vara något för er. Men hur får han smärta i tassarna? Pga att han är torr i tassarna eller pga eksemen?

    SvaraRadera