lördag 29 augusti 2015

Är turen här för att stanna?

Allt började 2012, 4feb då jag skulle få träffa min andra halva för första gången. Det jag inte visste när ja satt i bilen påvägen hem med honom sovandes i mitt knä, var att han var en kille jag skulle få jobba så svetten rann och tårarna sprutade.  Han va en osäker kille som reagerade utåt. Så hela 2012 bestod av träning på hans olika problem, under hösten 2012 blev han påflugen 2 gånger under drygt 1-1.5månad. Detta satte sig djupare i mig än vad det gjorde i Olle, men Olle kände ju min osäkerhet på alla hundar vi mötte. Detta problem jobbar jag än idag med! Men är mkt bättre o ja får inte panik av att möta hundar, men lösa hundar klarar ja inte av fortfarande. 

2013 började med en utredning på Olles klåda, de var en otroligt jobbig tid för oss alla, veterinär besök hit o dit, sen i slutet av juni kom diagnosen, damm och förådskvalster allergiker. Ja visste inte vad jag skulle ta mig till... Men jag o min veterinär bestämde oss för vaccin, så vi beställde de, samtidigt bytte jag till färskfoder och köpte allergi schampo. Under hösten mådde Olle så pass dåligt att ja undrade om jag gjorde rätt att låta honom leva, många sömnlösa nätter, många nätter jag grät mig till söms. Men dem bra dagarna va Olle så lycklig,  så jag bestämde mig att ge vaccinet 1år(!!!), blev han inte bättre skulle han få somna endas 3år gammal. Bara detta beslut gav mig PANIK. Men vi kämpade vidare. Vi bytte tillbaka till torrfoder våren 2014 då färskfodret inte gav resultat utan bara gjorde honom fet. Vaccinet började ge resultat, ja började kunna se en framtid. Under hösten 2014 hade han fått sitt vaccin i 1år, han hade fått en mildare klåda, o inga sår. Min prins skulle få leva tsm med mig!  

Idag har han haft sin diagnos i 2år, första året var förfärligt... Men idag får han vaccin 1gång i månaden, duschar vid behov, har täcke på sig vid -0 för att skydda huden. Han äter allt, torrfoder, köpt godis, städar inte mer än normalt. Han lever ett aktivt liv som han älskar!!!
Detta vågade jag aldrig hoppas på för 2årsen!

Nu ser jag ljust på vår framtid, han kommer få leva som vilken hund som helst förutom med täcken vid mildare grader och duscha oftare, och få en spruta en gång i månaden troligen hela sitt liv, men det är något vi kan stå ut med sålänge vi får ett långt lyckligt liv tsm <3 

Jag älskar denna räv otroligt mkt, han e hela min värd kan verkligen inte se ett liv utan honom! vi har kämpat från dag 1(!!), nu börjar livet äntligen vända, allergin är i schack, o hans livsglädje e på topp! sålänge de e såhär, så kommer de vara han o ja <3 min älskade prins, vår resa har inte varit lätt, men nu börjar de se ljus ut på alla fronter :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar