söndag 18 september 2016

Agility tävling

Igår va de tävling på hemma klubben, skulle kört både Ella o Dogge, men Ellas matte fick förhinder så de blev bara dogge, men de va en otrolig rolig o givande dag, Dogge är en i vanliga fall pensionerad BC som min klubbkompis äger, men ja fick chansen o starta honom :D

Första banan var Agility, här samlade vi på oss 15 fel, en onödig rivning pga mig, KF på balansen och att han hoppa av gungan för tidigt, tiden blev 34,78s (referens tid: 52s)
Här kom vi 3a(!) :D



Andra banan hopp A: här va ja dum o råkade styra in honom i fel slalom port vilket gav oss 5fel o tiden 37,81s o plats 2(!) :D (referens tid:  40s)



o sista banan hopp B: den blev kaous! ja ändrade mig i sista stund o handlade på ett sätt ja inte tänkt från början vilket gjorde att ja hamnade i vägen för Dogge o dem sista hindrerna blev då blir kaous artat så där drog vi på oss 20fel och tiden 45.09s (referens tid: 47s) o här kom vi på plats 3, trodde inte vi skulle klara pallplats här, men de lyckades vi me (o de man inte ska säga, men de va för de bara va 3 som kom runt (a) )



Men slutsatsen, de är ANDRA GÅNGEN jag kör dogge, så vi känner egentligen inte varandra, men han är en lätt hund som kan köra med alla, så överlag gick de skit bra o ja är super nöjd över alla 3 lopp, de ja måste tänka på, titta på andra, MEN ändra inte mitt sätt o handla på, har ja bestämt mig för o köra si eller så, då ska ja full följa de, de hade nog skapat mindre kaous i hopp B loppet, men ja e nöjd :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar