fredag 2 september 2016

Dåligt samvete

Olle är en aktiv hund som älskar vårt aktiva liv, långa promenader, ösa i skogen, busa me bollen, timme efter timme på klubben, ut under gatlyktan o träna i mörkret. o nu, nu gör vi inget, jag tappar all ork o får ännu sämre samvete för Olle. Önska ja kunde förklara varför ja åker iväg till klubben utan honom för att träna me en annan hund, varför vi inte öser i skogen längre, varför vi inte är aktiva längre..


Vi kör benviktsmanschetter, pilatesbollen, några få trix, lite fotgående i köket, nose work, aktiverings leksaker, mat i gräset, men detta hjälper inte min crazy boy, Olle är en grabb som älskar o SPRINGA, att jobba med nosen löser inte problemet med en energibomb, han blir trött för stunden men vaknar men samma energi igen. o innan denna skada så kunde han jobbas trött med nosen men då fick han springa, o springa och nosaktivering är bästa kombinationen för olle! Jag vet att han kommer bli bra, så han kommer att få ösa i framtiden, men ja kan inte undgå att få dåligt samvete endå...
För jag vet att han vill, han vill ju ösa, han vill ju träna, han vill, han vill, han vill, o endå så får han inte, hans liv är verkligen skit tråkigt, o de visar han att han tycker, man ser hur uttråkad han är. Det är väl de som ger mig så dåligt samvete när man verkligen ser på honom att han tycker livet är sååå tråkigt... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar