lördag 3 september 2016

Funkis dag 1

kl ringde 6.45 puh, nörden i mig sa UPP O HOPPA medan resten av mig SKREK SOV FÖR I HELVETE DET ÄR LÖRDAG! men de va bara o gå upp, ut me olle, ge han frukost, äta lite själv, innan Jenny kom o hämta mig o vi rullade mot Södertälje för o vara funkis på lagtävlingen, vi hade tur, regnet kom precis innan vi skulle börja o slutade lika fort, då ja skulle vara hindertfixare, uppskattade ja att de inte östener, då ja inte hade regnbyxor med mig, men vädret håll sig helt ok, va lite kallt, men med bajspåsar på fötterna, halsduk o vantar så överlevde ja, yes nu är hösten här... -__-
Men dagen flöt på fint, efter 7.5h va man rätt körd i huvudet, så när de va klart åkte vi hem, väl hemma så möttes ja av en mindre glad olle som hade varit ute när himlen öppnade sig, så han va blöt o berättade för mig vilka djurplågare ja lämnat honom me ;) 

men ja tröstade honom me att ta fram bollen o träna på den o efter vi kört några minuter på den körde vi 8an, han va så glad över att få göra något :D efter de så gick ja o la mig i soffan o chilla innan ja tog plattan satte på en film o la mig i sängen o slocknade, sen va de mat, o efter maten vilade ja ca 2h innan ja o Olle gick till elljuspåret o gick in i skogen o han fick vara lös, puh dags o ta fram linan! han är så glad att få vara lös så han glömmer den viktiga biten ATT LYSSNA, han kommer men inte när ja tycker, utan ja ska bara springa ett varv eller två till sen kan ja komma, så på me linan så han kan förstå att man måste lyssna även när man är en energibomb som tycker livet är väldigt tråkigt, inte lätt o vara en aktiv hund som varit vilande o inte få göra ett skit i över 1månad, när vi haft våra viloperioder har han iaf fått röja i skogen o springa o busa, så de blev stor skillnad på att vila nu o vila som vi brukar, men han sköter sig bra endå :D fast man märker att han vill, han drar i kopplet, kan studsa lite, men annars inne e de inga problem, o överlag ute e de inte heller problem, så de e skönt att den AV knappen funkar fint :D

Nu är de dags o krypa ner i sängen o mysa med Olle o se lite på en film innan vi ska sova imorgon väntas dag 2 som funkis på lagtävlingen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar