fredag 29 januari 2016

Tårarna är nära

Som vanligt kan ni ju räkna med en "4år tsm" video, filmade lite till den förra helgen, kolla igenom materialet nu, o sitter med tårarna bränande! fyfan vilken hund ja har<3 o tänk att han är MIN, tänk att ödet ledde oss in på samma väg o vi fann varandra<3 min andra hälft, ja klarar mig inte utan honom<3 o vilka framsteg min lilla prick har gjort, allt från vardagen till träning, han e en riktig envis kille som aldrig ger upp, han la sitt liv i mina händer, han berättade att allt i livet är farligt, hjälp mig så ja slipper göra de själv. ja hjälpte honom, ja visade att inte alla vi möter är puckon, även om vi mött dem oxå o fått backa många steg i träningen pga överfall eller folk som hoppar på o ska klappa min pojke som inte alls ville bli klappad... (men är man lurvig o söt är de helt OKEJ att bli klappad på?)

Men de e inte bara olle som växt o blivit en fantastisk hund, utan jag som hundtränare har blivit så jävla mkt bättre på dessa år! o ja, ja gör de man inte får ja berömmer mig själv ;)

Denna hund fick mig att inse att man inte ska ta livet förgivet, man ska inte ta förgivet att dem närmaste alltid kommer vara där o inte vända när de är som jobbigast, man ska inte ta något eller någon förgivet! denna hund har lärt mig så himla mkt, han lärde mig respekterar du mig, respekterar ja dig, vi har fått jobba, men idag är vi de bästa teamet<3

På torsagd, den 4feb, för 4årsen va de en lördag, ja väntade o väntade på samtalet då min uppfödares bil inte ville starta, så de blev senare en vi tänkt, men tillslut fick dem igång deras bil o vi kunde rulla med ÖREBRO där mitt liv skulle ta en ändring, för att ha varit hundnörd sen ja föddes, tjatat om hund sen ja kunde prata, så nu 18.5år senare skulle ja få skriva på kontraktet och stå som ÄGARE på MIN FÖRSTA HUND, som bara skulle vara MIN <3
De va extrem lycka<3 att han sedan valde o sova i min famn hela vägen hem gjorde bara saken bättre<3 kunde sitta o kolla på honom i evigheter, han va bara min!

Jag har aldrig ångrat denna hund, även dem gånger ja legat o gråtit i frustration över att ja inte kan träna min egna hund, så tog han mitt hjärta med storm från första gången uppfödaren berättade om denna pojke <3 ja älskar honom något otroligt mkt! på torsdag firar vi 4år tsm<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar