fredag 19 augusti 2016

Nya rutiner

Nu har första veckan gått, jag har varit slut när ja kommer hem, finns 2 nackdelar me o pendla med tåg o buss enligt mig, 1. när dem inte kommer i tid! o de händer för ofta med SJ 2. jag blir så förbannat trött...  så varit slut på dagarna när ja kommit hem.

Har varierat denna vecka men från o med måndag ringer kl 6, Olle o ja börjar dagen med en morgonpromenad på ca 20min, han får gå i flexi o nosa lite som han vill, vill ge han lite frihet nu iaf när han inte får vara lös, så då e lösningen flexi (o yes ja hatar de fortfarande, för de hamnar i 99% av fallen i fel händer...) väl hemma igen så blir de stretching o massage, efter de får Olle sin frukost, o beroende på vad ja känner för äter ja något eller bara fixar mig, chillar/myser en stund.
Sen rör ja mig mot bussen för o åka till skolan.

Vid 12 tiden kommer en som har företaget Mariefreds hundhemtjänst o tar ut Olle på en ca 30min promenad, o de har gått super bra, fått fina ord av henne angående Olle, vilket känns super :D

Vid 15 kommer mamma hem, då tar hon ut honom på en kortare sväng.

Jag är hemma till 17, då kissar ja av honom, han får middag, vid 19.30-20 tiden tar vi en promenad, beroende på hur pigg jag är så blir de 1h promenad, annars en kortare med benviksmanchetter, o när vi kommer in så blir de stretching o massage 

o innan sängen så går vi ut o kissar, sen går livet i repit ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar