fredag 4 november 2016

Byt känsla hos hunden!

Ni som följt mig längre, vet att de håll på att gå åt helvete i somras, ja va påväg o släppa Olle o låta honom somna.

Men tack vare att jag har dem bästa runt mig, så fick han en chans att rehaba, han behöver byta känsla för de vi möter, alla hundar är inte köttätande rabiata varelser, de e det Olle måste ändra, o tack vare att ja har så fina människor i min närhet, så fick ja hjälp av en av dem bästa inom hundträning i min närhet enligt mig, hon vet hur olle funkar, hon känner oss båda, så med hennes hjälp fick ja rätt verktyg med mig, hur jag ska jobba, för att distrahera honom, lär han sig inget på, han måste byta känsla inget annat. Det har inte ens gått 3 månader sen jag fick med mig dessa verktyg med mig hem, o idag går allt så jävla bra! olle gick glatt förbi en osäkermorrande hund idag inga problem, vi mötte 2 andra hundar, valde o ta ut avståndet o kolla lite på dem, inga problem, mötte en till hund, vars husse hade 0 koll så ja valde o gå upp i skogen o där stod vi kolla lite, o Olle har blivit så jävla duktig <3

Är så glad att Olle o jag fick denna chans, att vi kan få fortsätta vara tsm, att vi får fortsätta kämpa tsm! Vi har en bit kvar på våran bergochdalbana, o ja vet, som i all träning så får man ibland bakslag o de e ja bered på, men ja vet hur vi ska fortsätta jobba, jag vet vad vi måste göra för att få komma vidare i vår träning, i våran vardag!

Min bästa kille, är  så glad att vi fick denna chans <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar