onsdag 15 juni 2016

Ta inte åt dig! sträck på dig, lee, se vilken stjärna du har i kopplet

2014 tävlade ja första gången i lydnad, första gången var på våran rasspecial vi fick 8.5p ifrån ett första pris, ja va så lycklig! 2v senare hade vi våran andra tävling, ja kände lite mera press denna gång, med tanke på att vi fick så bra sist, men skillnaden var denna gång att ja kände press samt att olle hade en dålig dag, men vi går in på planen, vi kör igenom programmet, vi 0ade Linförigheten, läggande, inkallning, ställande, så vi skramlade ihop 73p -HÄR kan man se den tävlingen-

Men ja va nöjd, vi fick till ett bra ställande, han la sig ner på läggandet, inkallningen va ju lite gullig endå ;) apporten o hoppen va ju skit snyggt! även platsen va bra :D men när ja e uppe i min glädje över att var stolt o nöjd fast de inte var 10or rakt igenom, för en 10 fick vi ju faktiskt ;) så berättar denna domare att vi inte är redo, vi ska inte tävla ja o min hund! ja o olle ska inte tävla? för att han hade en dålig dag just den dagen? ist för att säga att ni verkar haft en dålig dag idag men kom igen va inte ledsna för de. vrf inte peppa förarna o deras hundar ist för att trycka ner dem?

Efter detta kände ja mig urusel! ja ville inte köra lydnad, drf har inte ja tävlat på 2år! för ja fick en jävla kommentar på 1 tävling! Jag är en människa som ser ut att vara gjord av stål, står på mig, men innerst inne tar ja åt mig av allt o gråter oftast i min ensamhet... detta sved! så är du domare som läser detta, peppa dina tävlande ist för att trycka ner dem!!!

Idag nästan 2år senare gick olle o ja ut på klubbens KM vi hade super kul, skrapade ihop 116p av glädje! för de va glädje i alla momenten :D många DK pga min arm o sånt små grejes som inte ja tänker på som endå va där som drog ner poängen, samt att ja bryter platsen då jag är dum! ja har en bolltok o ja la av mig bollen på bänken utanför plan efter vi kört, de vet olle! så innan ja hinner koppla loss honom e han påväg o dra till bollen! så ja valde o bryta för att inte förstöra ifall han hade gått upp o stuckit till sin boll mitt under ist :) aja är man en klant så är man, bollen ska inte ligga där sa olle ;) men ja är super nöjd över olles insats <3 han va super duktig <3 vi har små grejs som måste tränas på, men han kommer bli grym<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar