måndag 8 december 2014

Lucka 8

Bakom dagens lucka hittar ni REFLEXER

Under denna årstid är de viktigt med reflexer o gärna lampor av olika slag, de finns massor olika reflex prylar och lampor, jag tänkte tipsa om några jag själv använder.

Dessa reflexvästar använder jag mig av
Hurtta polar väst, en väst jag va väldigt osäker på pga priset!
men jag är otroligt nöjd, ångrar inte alls att jag betalade lite mer för att få denna väst.
Den har även reflex fram som få västar ha!
Köpt: finns på dem flesta internet butiker och även i djuraffärer

Denna väst använder jag inte lika ofta, men gillar att ha dubbelt upp av mina grejer, man vet aldrig om någon är blöt eller så. denna tycker jag oxå är bra men nackdelen ingen reflex fram! de gör att denna får lite minus av mig.
Köpt: finns nästan överallt
LED sele, den har LED i båda banden men jag valde att ta bort den som går bakom benen på honom, då den sitter rätt tajt så blev bättre utan, men denna syns bra framifrån.
Köpt: HÄR

LED koppel, nackdelen är att det är lite kort men annars är jag riktigt nöjd och man syns bra med det
köpt: eBay, finns även på dollarsotre

Reflex sele, är riktigt nöjd med den!
Köpt: vunnit

Ett koppel med invävd reflex i, vet däremot inte hur bra reflexen är (och kopplet är GRÖNT vet inte vad som hände O.o)
Köpt: i flen

Hurttas Y sele, invävd reflex, riktigt bra!
Köpt: Djurmagazinet

Reflex halsband, oxå riktigt bra
Köpt: hööks


Har även beställt ett LED halsband åt honom, och ska köpa en lampa att ha på selen, man kan absolut inte ha för mkt! se hellre ut som en vandrande julgrann än att riskera att någon av er bli påkörde pga ni inte syns! och tänk på att bilisten ser er mkt bättre om ni har LAMPOR oxå och inte bara reflexer, sen ser även dem som kommer gående er oxå.


Och kom ihåg att även DU ska synas, så ta på dig en reflexväst, jag har DENNA och tycker den är riktigt bra, då ja är väldigt liten är många SUPER STORA för mig oavsett om jag har vinter jacka eller inte, så ja köpte den och den sitter super bra på lite tunnar höst jacka och även tjockare vinter jacka! (tror ja har storlek M)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar