söndag 27 september 2015

Höst = Mörker = Reflexer

Jag är väl tjatmajan, varje år tar ja upp detta ämne ;) men de e för jag själv hoppas kunna få någon att få en tanke ställare o sätta på sig själv o sin hund reflexer o gärna lampor oxå!

Igår mötte ja en cyklist ja höll på att gå in i då den inte hade lampa o ja såg bara så långt olles lampa räkte! ja blev chokad o de reagerade olle på, men bad han gå åt sidan o sätta sig så kunde han cykla förbi (hans fru(?) längre ner hade iaf lampa, men inte barna heller, så när dem cyklat förbi kunde vi gå vidare)

o att tänka "men jag går under lampor" de funkar inte, har du någonsin suttit i en bil, oavsett som den som kör eller brevid så borde du sätt hur dåligt man syns!
Jag resonerade jävligt dålig innan ja fick hund, ja sa dagen ja får hund sätter ja på mig reflexer, sämsta någonsin! men ja skaffade väst när ja fick olle! men borde haft de oavsett när ja va ute innan ja fick honom oxå.


på olle har jag:

LED halsband - man laddar de via USB, köpte de förra året och är super nöjd :D
Orbiloc lampa - den köpte ja nydligen, bara använt den några få gånger men är super nöjd :D
HURTTA polarväst - Köpt billigt o därav en förstor storlek, men den sitter lite pösigt men annars super bra, så är även där super nöjd! (har även en billigare väst vi brukar ha med oss i tränings väskan så han får ha den när vi e på klubben sena kvällar)
Reflex koppel - Inte super skönt koppel, men de gör sitt syfte!
Han har även olika reflex selar, en ren reflex, sedan har han hurtta Y sele och sen den vi använder mest är Julius K9 selen med reflex dekaler i hans namn.




Sen på min själv har jag en reflexjacka, eller så har jag min reflexväst! sen har ja även en lampa, men den e typ trasig just nu så nu har ja enbart jackan eller västen.



Vad har ni på er och era hundar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar