torsdag 21 juli 2016

My once in a lifetime dog


Många snackar om att dem har deras "once in a lifetime dog" o ja säger samma sak om min grabb, vi klickade inte från start, vi har fått kämpa, o kämpa, o kämpa, tills vi faktiskt sa klick! han är idag en mammagris, jag är hans trygghet o han är min, vi följer varandra, vi vill åt samma håll, vi hamnar fortfarande i konflikter i träning, av den enkla anledningen att vi inte klickar på samma sätt i träning som i vardag. Olle är en hund som har svårt för krav, o ja har svårt för kravlös träning oavsett om ja går in med bilden vi lektränar utan krav så kommer kraven smygande. 


Men fast vi inte klickat från start, o fast vi inte klickar på samma sätt i träningen som ja vill att vi ska göra, så är de något speciellt med denna hund, han kom i rätt tid, mamma tyckte ja skulle vänta o ta en valp, jag va säker på att ja då aldrig skulle få en hund, så nej ja skulle ha hund NU! o så blev de, en galet osäker räv flyttade in, en Olle, min fina Olle, Efter mkt kämpande har vi klickat, oskiljaktiga, all träning ja fick lägga ner på honom, ibörjan förstörde ja bara mer o mer, men när ja ändrade o sket i vad alla ja prata med hade sagt åt mig. hur ja skulle göra, så löstes problem efter problem, o vår relation blev starkare o starkare, ja litar på olle o han på mig <3 

Jag vet inte vad ja ville komma med detta inlägg, mer än att alla är unika, o även fast man inte klickar från dag ett, så kan relationen bli starkare än man någonsin kunnat tro, o kärleken till en varelse på fyraben kan vara så jävla stor som den är till min grabb <3 Ja kommer aldrig få en Olle igen, även om ja önskade de, en olle utan sina rädslor, men de kommer aldrig ske, men ja kommer endag få en till hund, som ja kommer älska, men på ett helt annat sätt, precis som ja älskat alla mina djur på sina sätt! Men olle kommer alltid vara min olle<3 min livlina i livet<3 tack vare honom står ja upp idag<3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar