söndag 24 juli 2016

Kurs hit o kurs dit, andas ut, tar en paus

När man gått minst en kurs varje vår o höst i 5år, o man har haft problem me psyket, o hålt på springa in i väggen, o även gjort de, o man är dum o alltid sätter sig själv SIST, så under 5års tid har ja o Olle gått 16(!!) kurser o så har ja (o Olle) hjälpt till på drygt 4 kurser.

Har fått förfrågan om att hålla kurs i höst, o även om ja e intresserad av att gå kurser, för engångs skull sätter jag mig själv först, ingen annan, ja har gått kurs för att Olle ska få sitt minst en gång i veckan med andra hundar som störning samt att ja får hjälp att utvecklas tsm med Olle. Men oavsett om ja går kurs eller ej åker ja ju ut o tränar kvällstid efter skolan så Olle kommer få sin störning oavsett! o hålla kurser gör ja för allas skull, samt att utvecklas själv, då ja tycker de e jobbigt o prata framför folk ja inte känner, så ja utvecklas för att kunna endag bli instruktör på riktigt för de e det ja vill, de e det ja brinner för, o på agility N kursen fick ja sånt kred att ja va så duktig, självförtroende bost!

Men jag måste tänka på mig själv, lugna ner tempot, klara skolan (om ja ens kommer plugga ihöst), klara av att vara en bra matte o tränare till Olle, det är detta som är viktigast! i vår, eller nästa höst, när ja pausat, bara tränat olle (o även lilla Ella) så är ja tillbaka på banan, utvilad o kan ge 110% igen!
men tills dess ska ja njuta av min galna räv o även få utvecklas med racer Ella, kommer bli så kul o få komma igång med hennes träning, den drar igång i höst :D o även få fortsätta utvecklas med min räv, har så många ider, o planer inför vår träningar, både agilityn o rallyn, lydnaden får vi se hur mkt tid vi lägger på, då ja inte vill tävla 2017 så vet ja inte om ja vill lägga ner massa tid för att tävla i en gren ja inom ett halvår inte kommer tävla i :P så mitt fokus lär hamna på rallyn, agilityn o även vår nyaste gren nose work <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar