söndag 17 maj 2015

Tips tack :D

Ja nörd o beroende e nog ett fak man kan lägga mig i xD kl e snart halv 12, imorgon e de skola, o här sitter ja o försöker lägga upp en tränings plan i dem olika sporterna, normalt? O till de svåra, hur gör man? Ja säger alltid när folk fråga va behöver ni träna på "ALLT", men så dåliga kan vi väl inte vara att efter 3års träning inte utveklas ett skit? Något måste vi väl endå vara bra på? Japp hon me självförtroendet sitter här... Har så svårt o säga att dehär är vi bra på! Utan blir oftast nja inget när folk frågar, så måste bygga upp mitt självförtroende som socialamedier av olika anledningar har sänkt... Hur gör ni när ni lägger upp tränings plan? Ja vet ju att ex slalom o gungan måste tränas, o ja vet hur vi ska jobba vidare, men svårt o lägga upp en plan endå :/ så vi åker ut o tränar på de som vi kan, så vi står o trampar o kommer inte vidare :( så kom gärna med tips hur ni gör :D så kanske ja o olle kan komma vidare i våran träning i både agilityn o rallyn :D 

1 kommentar:

  1. Ibland kanske jag också är lite dålig på att faktiskt tänka efter vad vi är bra på och det känns som att vi måste träna på allt. Men till en början med så använder jag mig av hundboken, det vill säga den kalendern som är till för oss med hund. Varje dag skriver jag något i den, antingen vad vi gjort, hur det gått eller något. Det blir ofta inte så mycket eftersom man inte får plats med hur mycket text som helst men det är en bra grund för att börja. Utan att jag själv tänker på det så skriver jag ju vad som gått bra och vad som gått mindre bra - och det kan jag sedan använda mig av när jag planerar. Jag är ganska dålig på att lägga upp en långsiktig planering men det funkar ändå ganska bra några veckor/månader framöver. Så när jag börjar att göra en planering så utgår jag först från tidigare dagar/veckor. Vad har jag gjort, vad har gått bra och vad har gått mindre bra? Därefter tittar jag framåt, tittar på mitt egna schema med skolan och andra aktiviteter, när jag ser hur mycket utrymme jag har så börjar jag planera utifrån det. Det är nog ganska bra att svara på frågor som, vad har gått bra, vad har fokus legat på, vad har gått mindre bra, vad tror jag händer om..., för det behöver inte alltid bara handla om själva träningen utan kanske förberedelser inför tävling osv. Detta kan man göra när man känner att det behövs, en gång om dagen, en gång i veckan eller kanske månaden?

    Men jag måste ändå erkänna att jag kanske inte själv alltid är så duktig på att planera, det går i vågor och om det är mycket att göra i skolan så hamnar det ofta efter. Men tänk på att lägga upp en planering som passar er inom tidsram, framåtblick. Hoppas du fått någon idé :)

    SvaraRadera